کی گفته ولی فقیه باید باشه ؟ اینا خودشون ساختن! مطلب رو بخون نظرتو بگو اگه مردی..

فدایی حسین(ع)زمان

ازامیرالمؤمنین(ع) نقل شده است:
«
الواجب فیحکم الله و حکم الاسلام علی المسلمین بعد ما یموت امامهم او یقتل... ان لا یعملواعملاً ولا یحدثوا حدثاً ولا یقوّموا یداً ولا رجلاً ولا یبدؤوا بشی‏ء قبل انیختاروا لانفسهم اماماً عفیفاً عالماً ورعاً عارفاً بالقضاء والسنه یجمع امرهم ویأخذ للمظلوم من الظالم حقه و یحفظ اطرافهم و یجبی فیئهم و یقیم حجتهم و جمعتهمو...»؛بحارالانوار، ج 86، ص 196.


«
یکی ازواجبات بزرگ در احکام الهی و اسلامی بر مسلمانان این است که چون پیشوایشان در گذردو یا کشته شود، پیش از هر کار امامی پاکدامن، عالم، پارسا و آگاه به احکام قضایی وسنت پیامبر برگزینند تا جامعه را اداره کند و حق ستمدیده را از ستمگر بازستاند؛مرزهای مسلمین را پاسداری کند؛ فی‏ء را گردآوری نماید؛ حج و نماز جمعه را برپادارد و...».

………………………………

امامزمان(عج) در توقیع شریف می‏فرماید: «اما الحوادث الواقعه، فارجعوا الی رواه حدیثنافانهم حجتی علیکم و انا حجه الله»؛ اصول کافی، ج 1، ص 67.

«
در حوادث وپیشامدهای اجتماعی به راویان حدیث ما رجوع کنید؛ زیرا آنان حجت من بر شما هستند ومن حجت خدایم».

………………………………

 امام علی(ع) در سخن مشهور خویش این ضرورت را چنین گوشزدمی‏فرماید:
«
لابد للناسمن امیر برّ او فاجر...»؛
«
مردم ناگزیرنیازمند به امیر و حاکم‏اند؛ چه نیکوکار و چه زشتکار...» نهج البلاغه، خطبه 40..

……………………

.امام محمد باقر(ع) می فرماید: کانی بقوم قد خرجوابالمشرق، یطلبون الحق فلا یعطونه ثم یطلبونه فلا یعطونه... (9) گویا می بینم مردیاز مشرق که در طلب حق قیام کرده اند، ولی {حاکمان} به آنان پاسخی نمی دهند پس ازمدتی دوباره قیام می کنند. این بار نیز به آنها پاسخی داده نمی شود ولی این مرتبهکه وضع را چنین می بینند. شمشیرهای خود را بر شانه هایشان می نهند. در این هنگام آنچه را می خواهند بهآنان می دهند. امانمی پذیرند و دست به قیام می زنند{ و رژیم حاکم را ساقط و حکومتیبر اساس مبانی اسلام تشکیل می دهند} اینان این حکومت را جز به صاحب شما تسلیم نمیکنند. کشتگان این قیام همه شهید به شمار می آیند اگر من آن زمان را درک کنم خود رابرای خدمت مهدی(ع) نگه می دارم.

9-کتاب الغیبه ، نعمانی، تحقیق و ترجمه علی اکبر غفاری،ص273

درسنن ابن ماجه، کنر العمال، الملاحم و الفتن روایتی نزدیک به مضمون این روایت آمدهاست با این تفاوت که این حدیث از پیامبر اکرم(ص) و از طریق اهل سنت و آن روایت ازطریق شیعه از امام محمد باقر (ع) نقل شده است.

…………………

اماممحمد باقر(ع) در صحیحه عیص بن قاسم قیامها را به دو دسته قیامهایی که جلودارانآنها مردم را به خود دعوت می کنند و قیامهایی که برای مقابله با باطل و اقامه حقصورت می گیرد تقسیم و قیامهای دسته دوم را تایید می کنند. (6)

6-چشم به راه مهدی(عج)،ص121

……………………

حضرتامام رضا(ع) در پاسخ مامون که زید النار برادرامام رضا را با زید بن علی (ع)مقایسه کرد فرمود: لا تقس اخی زیدا الی زیدبن علی فانه کان من علماء آل محمد (ص)غضب لله عزوجل فجاهد اعدائه حتی قتل فی سبیله (7) برادرم زید را با زید بن علیمقایسه نکن، چون زید بن علی ار عالمان آل محمد (ص) بود. برای خدا خشم کرد و در راه خدا جهاد کرد و کشته شد.

7-عیون اخبار الرضا، شیخ صدوق، ج1،ص249

……………..

شخصیخدمت امام عصر عجل الله فرجه در رابطه با اینکه مردم زمان غیبت به چه کسی رجوعکنند، سؤال می کند ،امام هم در جواب می فرمایند: ((أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلى رواة حدیثنافإنّهم حجّتی علیكم وأنا حجّة الله علیهم.))(مستدرک سفینه البحار ج1ص 217 و کمال الدین شیخ صدوق ج2باب 45 حدیث4 ص483).(در رویدادهایی که برایتان پیش می آید به روات حدیث ما-فقیهمجتهد- رجوع کنید که همانا آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنها).

………………………

مرحومنراقی از علمای قرن (1245ه) مینویسد: «ولایت فقیه فی الجمله بین شیعیان اجماعی است وهیچ یک از فقها فی الجمله در ولایت فقیه اشکال نکرده است».
نراقی، احمد،عوائد الایام، ص 186.

 

ابنادریس از فقهای قرن ششم هجری مینویسد: «ائمه همه اختیارات خود را به فقهای شیعهواگذار کردهاند».
ابن ادریس،سرائر، ج 2، ص 25.

 

صاحبجواهر (متوفای 1266 ه) میفرماید: «کسی که در ولایت فقیه وسوسه کند، طعم فقه را نچشیده استو معنا و رمز کلمات معصومین(ع) را نفهمیده است».
جواهر الکلام،ج 2، ص 398.

 

امامخمینی(ره) نیز در این زمینه میفرماید: «موضوع ولایت فقیه، چیز تازهای نیست که ماآورده باشیم؛ بلکه این مسأله از اول مورد بحث بوده است. حکم میرزای شیرازی در حرمتتنباکو، چون حکم حکومتی بود... همه علما تبعیت کردند... مرحوم کاشف الغطاء بسیاریاز این مطالب را فرموده اند... مرحوم نراقی همه شئون رسول الله را برای فقها ثابتمیدانند. آقای نائینی نیز میفرمایند: این مطلب از مقبوله عمر بن حنظله استفادهمیشود... این مسأله تازگی ندارد...».
امامخمینی(ره)، ولایت فقیه، صص 113 - 112.

حضرتآیت الله خامنه ای در این زمینه فرموده است: «ولایه الفقیه فی قیاده المجتمع و اداره المسائلالاجتماعیه فی کل عصر و زمان، من ارکان المذهب الحق الاثنی عشری، و لها جذور فیاصل الامامه...»؛
«
ولایت فقیه ورهبری جامعه و اداره کردن شئون اجتماعی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه اثنیعشری است و ریشه در اصل امامت دارد. پس اگر کسی از راه دلیل خلاف آن را معتقد شود،معذور است؛ ولی در عین حال برای او جایز نیست که تفرقه و اختلاف ایجاد کند».
اجوبهالاستفتائات، الجزء الاول، ص 18، دار الوسیله، 1416 ه..

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

cache01